dimecres, 26 de desembre del 2012

Parlamentaris reivindiquen la cultura del vi

Taula rodona al voltant del vi i la vinya celebrada ahir al Congrés dels Diputa
Demostrar que per consumir vi no cal ser especialista i transmetre als ciutadans el potencial enològic d'Espanya i el seu vincle amb la gastronomia són alguns dels objectius d'una associació parlamentària que aquesta setmana ha començat el seu camí al Congrés dels Diputats.

Font: Efe A
gro

Es tracta d'una iniciativa liderada pel portaveu del Grup Popular a la Comissió d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, José Cruz Pérez Lapazarán, que busca promoure "la reflexió" al voltant de la vinya i al vi, "un actiu econòmic i un actiu cultural "d'Espanya, segons les seves pròpies paraules.


Els diputats que conformen l'associació, un per cada grup parlamentari, mostren així la seva "preocupació" per la "pèrdua" de la cultura del vi a Espanya, on es produeixen anualment 4.000 milions de litres de vi que mouen 5.000 milions d'euros, la meitat en forma d'exportacions.


En els últims 30 anys, el consum de vi per habitant a l'any a Espanya ha passat d'uns 50 a uns 16 litres, un dels índexs més baixos de la Unió Europea, per darrere del Regne Unit, Suècia, Bèlgica o Suïssa, països "molt més allunyats de la cultura de la vinya", segons Lapazarán.


"Això suposa una pèrdua de patrimoni econòmic i cultural, i ens preocupa", ha afegit el diputat navarro.Para inaugurar la seva activitat, l'associació ha comptat amb el secretari general de la Federació Espanyola del Vi (FEV), Pau Roca, el president de la Confederació Espanyola de Consells Reguladors, José Amancio Moyano, i el cuiner Quique Dacosta.
El xef, recentment guardonat amb tres estrelles Michelin, el màxim reconeixement a un restaurant, ha defensat el paper de la cuina i la gastronomia per transmetre "un compromís amb el territori", en el qual s'inclou la cultura del vi.
"L'alta cuina espanyola té una carta de presentació molt important a nivell internacional i és important que el vi vagi amb ella de la mà", ha ressaltat a Efeagro el xef, que té 1.500 referències de vi al seu restaurant, un 60% espanyoles.


Segons la seva opinió, "cal fer un treball divulgatiu perquè el vi formi part, no només de la sensibilitat de la gent gran sinó també de la dels joves, que parlem d'alguna cosa que no és només alcohol i que forma part de la nostra cultura ".
En aquest sentit, el secretari general de la FEV, ha assenyalat que cal un treball de comunicació que incideixi en la importància d'un consum moderat i en apropar la cultura vinícola als més joves, perquè tot i que "hi ha un consum desordenat d'alcohol en nostre país "," beure vi amb el menjar no està de moda ".
Una tendència que, segons Roca, es deu a les dificultats que presenta l'elecció d'un vi en un restaurant, que fa que el consumidor es decanti abans per una cervesa. "El consum de vi és intel · ligent, no impulsiu", ha afegit.
No obstant això, "no cal entendre de vi per gaudir", ha matisat José Amancio Moyano, per a qui "cal apostar per una cultura prou flexible com per adaptar-se als diferents estils de vida que hi ha en la nostra societat".


Un objectiu que-ha apuntat-ha d'anar de la mà de la gastronomia, "un aliat comercial del vi dins i fora del país amb una gran projecció internacional".
El passat mes de novembre la comissió del congrés va aprovar una declaració institucional en la qual recolza que la "cultura del vi" sigui declarada Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada