dijous, 22 de setembre del 2011

Juan Gil - Monastrell 2010

El vi d'avui és un regal que em van fer, en aquests casos, el vi ja abans d'obrir-lo ja té uns punts a favor....

És un monovarietal de Monastrell, raïm bastant típic de les DO Alacant i DO Jumilla
Es un negre jove, tocat una mica de barrica, 4 mesos amb roure francès i americà.
La primera impressió no em va agradar, el vaig trobar amb un excés de carbònic, pot ser pel fet de que abans estava bebent un vi amb molt de cos.
El fet, és a el vaig deixar a la nevera de vins tapat al buït, i quan el vaig tornar a provar, el vaig trobar ben estructurat, amb un equilibri tant en nas com en boca.
 Dades tècniques:

Identificació:

Nom:         Juan Gil - Monastrell de cepas viejas
Bodega:     Bodegas Hijos de Juan Gil
Lloc:          Portillo de la Glorieta - Jumilla (Murcia)
DO:           Jumilla
Varietats:    100% Monastrell

Dades d'interés......


Vi de color vermell picota intens i viu. Potent en nas, net i complex destaquen aromes fruiters molt atractius amb tocs de fruita madura i records de fusta nova. constituït en boca, de bona estructura, viu i saborós, amb cos, equilibrat, amb un agradable pas per boca i de molt bona persistència.

Ideal per acompanyar arrossos, guisats, llegums, bolets, estofats de carn, embotits, morros i peus de porc, rostits variats, formatges de curta i mitja curació, carns blanques i vermelles amb salsa, graella o planxa ...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada